Aduceri-aminte

Ieri seara am recuperat, cu ajutorul unui prieten, o serie de fotografii uitate printre „vechituri”.

O spun cu nostalgie si o brusca predispozitie de a-i aduce aminte lui Alex de serile de la Ateneu, de Tristalgia, de Morti si vii, (piesa la care ne-am dus toti prietenii nedusi prea des la teatru), de Ada Milea, de focul de artificii din statia de tramvai, de imaginea decrepita si luminoasa a cartierului Tatarasi, de aerul desuet, cu totul special al Iasilor.

Daca nu am fi trait in era digitala, postarea acestor fotografii ar fi echivalat cu descoperirea unui album cu fotografii vechi, usor ingalbenite de timp, usor prafuite, mirosind a cafea si a fum de tigara.

Nu mai stiu care au fost circumstantele in care am urcat pe acoperisul Ateneului: imi amintesc doar ca am urmarit citiva porumbei si alunecare lenta a norilor la apus; dar ce ne-am povestit in acea seara, ce am gindit si nu am spus si cum am zidit in noi insine in acea zi de primavara nu vom mai sti-o, poate, niciodata.


Urmatoarele trei sint facute la Lespezi, pe malul Siretului. Am evadat intr-un week-end la bunica lui Pavel, am vizitat manastirea Probota, am mers in linia Siretului pina la cimitirul evreiesc, peste cimpuri acoperite cu flori si am mincat dude coapte-coapte-coapte; masa de seara a fost chiar captura de la amiaza: a baietilor: doi (poate trei) pesti ademeniti in undita cu putina rabdare si mult talent🙂

Aceasta din urma imagine, care surprinde, pe tren, o durere nesuferita de cap si grija – magica! – a lui Alex pentru indepartarea ei, are si un nume: je t’aime, cheri.

Lasă un răspuns

