Celic Dere

Ziua de miercuri ar fi putut sa fie una oarecare.

Nu ne astepatam sa depasim monotonia programului nostru zilnic, insa ne-am decis aproape intr-un minut sa plecam in lume, si sa continuam seria vizitelor pe la manastirile dobrogene. Asa ca am cautat repede Celicul pe harta (mentala) a judetului si am luat directia lui pe la orele trecute ale amiezii.

La Celic Dere am mai fost de citeva ori cu familia sau cu prietenii, stiam ca este un spatiu potrivit pentru relaxare, o manastire ridicata pe un un deal, in mijlocul unui peisaj vast, deschis. Primul lucru pe care l-am simtit ajungind acolo a fost starea de liniste pe care ti-o induce aerul de acolo, solitudinea ulitelor dintre casele organizate ca intr-un satuc uitat de lume, imaginea manastirii de pe fundalul acestui peisaj si padurea care incepe in imediata ei apropiere.

Am incercat sa ne imaginam ce fel se traieste in acest mic „sat”, cu chiliile maicutelor aratind ca niste case de la tara, cu gradini si curti pline de verdeata, toate ingrijite impecabil. Dincolo de ulitele satucului incep viile manastirii, zonele cu stupi, finarele deja pline de iarba cosita, citeva rate ciufulite ne-au insotit pe drumul catre fintina. Totul este perfect organizat, tradind o dinamica ascunsa de ochii nostri, care au perceput, in prima jumatate de ora, numai calmul absolut al acestui colt de lume.

Pentru citeva secunde am zarit, totusi, silueta incovoiata de ani (multi) a unei maicute foarte batrine care iesise din chilie dupa apa. Imaginea aceasta, a unei batrine cu trupul definitiv curbat de munca si de rugaciune care isi duce singura galeata cu apa a ramas cea mai pregnanta amintire a mea din Celic.

Desigur, toate acestea au avut un efect benefic asupra noastra, am plecat inspre orele serii bucurosi ca am reusit sa evitam, macar pentru o zi, zgomotul orasului, putin mai determinati sa depasim incercarile grele cu care ne confruntam, uneori.

Lasă un răspuns

