Morgenstimmung

De cind am ajuns in Gemania scriem la posturi. Intre sesiuni de fizioterapie, intre plimbari, intre programari, rezervari, capricii, obligatii, tribulatii, intre mese, intre zile si nopti, intre stari de spirit si intre momentele in care singurul calculator cu internet este de cele mai multe ori ocupat, scriem, rescriem, incercam sa povestim cum e Germania vazuta prin ochii nostri, cum merge cu recuperarea, cit de frumoasa si de trista este toamna asta si ce lucru extraordinar ca sintem aici.

In seara asta am descoperit o poezie, si fiindca nici unul dintre posturle noastre nu sint gata, v-o trimitem asa, pur si simplu, cu semnatura lui Arghezi peste toamna asta care este mai mult o stare se spirit decit un anotimp.

Morgenstimmung

Tu ti-ai strecurat cantecul in mine
Intr-o dupa-amiaza, cand
Fereastra sufletului zavorata bine
Se deschisese-n vant,
Fara sa stiu ca te aud cantand.

Cantecul tau a umplut cladirea toata,
Sertarele, cutiile, covoarele,
Ca o lavanda sonora. Iata,
Au sarit zavoarele
Si manastirea mi-a ramas descuiata.

Si poate ca nu ar fi fost nimic
Daca nu intra sa sape,
Cu cantecul, si degetul tau cel mic,
Care pipaia mierlele pe clape –
Si-ntreaga ta faptura, aproape.

Cu tunetul se prabusira si norii
In incaperea universului inchis.
Vijelia aduse cocorii,
Albinele, frunzele… Mi-s
Subrede barnele, ca foile florii.


De ce-ai cantat? De ce te-am auzit?
Tu te-ai dumicat cu mine vaporos –
Nedespartit – in bolti.
Eu veneam de sus, tu veneai de jos.
Tu soseai din vieti, eu veneam din morti.

Un răspuns to “Morgenstimmung”

  1. Ma bucur ca ati ajuns cu bine in Germania. Nu mai stiam nimic de voi de ceva vreme. Ma bucur ca sunteti bine si va urez sa va bucurati din plin de toamna din Bad Berka!
    Imbratisari!! 🙂

Lasă un răspuns

