Illud tempus

Pentru noi perioada sărbătorilor nu a trecut încă. În virtutea unor tradiţii ancestrale, noi nu am renunțat la vechea ordine impusă de calendarul iulian, astfel că am sărbătorit astăzi Crăciunul, și așteptăm înnoirea anului Vechi la 14 iuanuarie.

Intersectarea calendarului iulian religios  – respectat cu sfințenie rusească de bunicii noștri – cu cel gregorian – pe care l-am adoptat pentru normalizarea vieții noatre lumești – ne permite să avem, cel puțin între 1 și 14 ianuarie, un intercalaris al nostru, un timp foarte personal (și foarte special, pentru că nu e chiar al tuturor): anul nou s-a înnoit, anul vechi nu a ajuns încă.

Niciodată ca acum nu vom avea plăcerea de a ne schiţa cu o mai mare hotărîre bucăţica de viaţă care va încăpea în următorul set convențional de 365 de zile, după ce ne-am răspuns, cu mîna la tîmplă, în paranteza dintre calendarul vechi și cel nou: ce am făcut cu timpul nostru?

Păi să vedem: ce am făcut noi anul acesta de a trecut atît de repede? Am fost mai bine orientati (ceea ce ne dorim si pe viitor), am calatorit mai mult, am cochetat cu mai multe limbi straine, am cunoscut oameni extraordinari şi am încercat să ne ridicăm la înălţimea aşteptărilor lor. In 2008 nu ne-a mai fost teamă de lucrurile pe care nu le ştiam şi parcă am îmblînzit un pic şi spaima de imprevizibil (cu semnul minus). Am descoperit celulele stem şi o nouă perspectivă asupra cercetărilor medicale (din alte țări. Desigur, nu România) din domeniul neurochirurgical.

Nu ne-am propus sa batem 2008, dar ne vom stradui să avem un an mai bun și din micimea camerelor noastre din Tătăraşi, din care vom face lucruri noi, ne vom stradui mai mult, vom avea mai putine regrete și la fel de mulți prieteni ca pînă acum. Poate că 2009 nu va fi la fel de poliglot, de îndrăzneț, de imprevizibil (cu semnul plus) dar va fi un an bun pentru ca îl vom putea transforma noi, zi cu zi,  pentru ca acum e ca o bucată de plastelină încă nemodelată.

Eu imi doresc un an „așezat”, fără rupturi de ritm și fără schimbări bruște, în afară de acea unică, cea mai importantă schimbare care stă și nu stă în puterea lui Alex și care ar putea face din 2009 cel mai frumos an din viața mea.

Ce işi doreşte Alex pentru 2009 vine, probabil, de departe, de dincolo de orice evidenţă.

Să aveţi un an mai bun!

Intr-o duminica seara in IasiIntr-o duminica seara in Iasi

Lasă un răspuns

