Dragă Andrei,

Recitesc de fiecare dată cu plăcere scrisoarea ta şi îmi dau seama că în tot timpul ăsta, de cînd mi-ai scris, nu am reuşit să-ţi răspund.

Îmi amintesc exact şi cu emoţie de toate momentele pe care le-ai descris şi cu cît privesc mai atent în urmă, regăsesc o mulţime de amintiri frumoase ale momentelor petrecute împreună.

Îmi amintesc de împrejurările în care ne-am cunoscut, la clubul de biologie al Doamnei Doroşencu, de la Bididia şi de numeroasele noastre întîlniri de după şcoală, de la sfîrşit de săptămînă. Acolo am învăţat să recunoaştem plantele şi păsările din grădina botanică. Mai tîrziu, după ce l-am cunoscut pe d-nul Petrescu, am devenit tot mai pasionaţi de păsări şi am început să facem mai multe ieşiri prin Dobrogea: Deltă, Măcin, Cheile Dobrogei.

Taberele din Sulina şi din Deltă ne-au unit şi mai mult. Îmi amintesc cu drag de toate peripeţiile noastre din campurile de lîngă Lacul Fortuna şi mai ales de la mare, din Vadu. Abia intrasem în liceu, aveam lumea la picioare. Ne-am considerat întotdeauna mai deosebiţi decît ceilalţi prin pretenia care ne unea pe toţi. Eram atît de diferiţi şi totuşi ne completam atît de bine, aveam mereu de  învăţat cîte ceva unii de la alţii şi asta ne-a ţinut întotdeauna aproape. Îmi plăcea mult  că eram conştienţi de lucrurile astea şi că am ştiut întotdeauna să le apreciem. Mai ales tu, aş spune acum. Mai ales tu.

De la tine am prins pasiunea pentru acvarii. Tu mi-ai dat şi primii peşti pe care i-am ţinut la început într-un borcan🙂 ; după ce mi-am făcut şi eu acvariu a început între noi o adevărată colaborare într-ale acvaristicii. Şi colecţia de cactuşi tot împreună am început-o. Noi doi şi cu Dani.

Îmi amintesc cu plăcere de zilele în care ne chemai la tine, la Cîşliţa, la un tenis de masă sau la birdwatching. Ce zile… Mă uit şi acum, de cîte ori am ocazia, la pozele cu noi trei – eu, tu şi Victor – cînd am venit la tine şi am petrecut o zi lungă de vară împreună – a fost atunci cînd am găsit cuibul de prundăraş printre pietre. O zi de neuitat.

Mi-ai scris de zilele în care am fost cu toţii la tine în Sulina – nu am mai simţit niciodată sentimentul libertăţii atît de profund ca atunci, au fost cîteva zile prin excelenţă perfecte, iar sentimentul trăit între prieteni a fost inegalabil. Tot ce mi-a lipsit atunci a fost prezenţa Gentiliei.

Nu voi uita niciodată noaptea în care toţi ceilalţi s-au retras iar noi doi am rămas la cafea, pe terasă, pînă în zori. Am simţit în noaptea aceea că ne-am cunoscut mai bine decît în toţi anii de cînd ne ştiam, parcă am devenit mai prieteni decît eram – dacă se putea mai mult decît atît. A fost un sentiment extraordinar. Şi ca să incheiem episodul şi mai frumos, am plecat să vedem şi răsăritul pe mare. A fost cea mai frumoasă noapte albă din viaţa mea.

Pentru mine anul acela a fost cel mai plin şi mai reuşit, dar s-a încheiat brusc cu accidentul din august.

După momentul ăsta, sprijinul tău şi al celorlalţi m-a ajutat enorm să depăşesc cele mai dificile zile şi nopţi din viaţa mea. Îţi mulţumesc, Andrei pentru prezenţa ta alături de mine în momentele de bucurie, dar mai ales în cele de cumpănă. Prietenia ta rămîne neatinsă în sufletul meu pînă la capăt.

Am convingerea că acolo unde eşti tu, ai parte de acelaşi cer minunat ca în ziua în care am fost toţi trei la Cîşliţa, că sînt multe păsări pe lac la care te uiţi cu binoclul şi, mai ales, că citeşti scrisoarea asta peste umărul meu, zîmbind.

Mi-e dor de tine, prieten drag.

Alex

4 Răspunsuri to “Dragă Andrei,”

  1. ma gandesc alex , ca trebuie sa faceti in dreapta pe undeva o sectiune in care , cei ca mine , care se intreaba intr-o seara de luni sa fie azi , ce mai face alex , sau care vor sa sa iti scrie ceva , sa poata sa iti scrie in sectiunea asta . mai alambicat de atat nu stiu daca se putea , dar eu stiu ca tu intelegi asa cum zic eu . s-ar putea sa fie sectiunea asta si n-am vazut-o eu . exista si aceasta posibilitate . dar eu de exemplu acum vroiam sa iti scriu ca ma gandesc la tine si la andrei si am zis ca las comentariul asta la ultimul text postat de voi , cel mai recent , sa va sara la comment acolo cifra 1 . am inceput sa scriu la scrisoarea ta sa stii . victor , eu o sa ii trimit prima ! sa vezi ! si in afara de asta , scrisoarea de la mine o sa fie mai frumoasa ca scrisoarea de la tine . in rest imi aduc aminte cu o imensa placere de seara de la alex luchici si apoi deep 2 . superb tot ! ii salut pe toti in ordinea in care imi vine in minte , eu nu fac clasamente sa stiti voi de la mine : tutu , prichi mic , prichi mare , oana , frunza ( piropopircanelul ) , dragos , manu , andreea , monica , vlad ( vladut adica ) , a , mai era o fata , am uitat cum o cheama , am uitat . nu prea retin nume din prima sau din a doua . deci e vorba despre fata care prima oara cand am intrat la alex luchici in casa a stat pe fotoliu . ce sa zic ? sa fim sanatosi si puternici ! sa avem sufletel , ca eu cred ca despre asta este vorba in propozitie . la sufletel se rezuma totul oameni buni . ma uit la alex ( alex , eu nu o sa uit niciodata ” cand am sarit in apa atunci , aveam si eu in buzunar un pachet de malboro rosu ” ) si-mi dau seama de un o imensitate de sufletel , de caracter , de putere , de vointa , de frumusete , de rabdare , de …..TOATE DIN CELE MAI BUNE . si gentilia , om minunat . OM pe care il intreb ce mai face si imi zice ” n-avem de ce sa ne plangem ” . invatati , bucurati-va ca aveti de la cine sa invatati , bucurati-va de acest exemplu de oameni minunati pe care ii avem . eu una ma bucur ca m-am nascut in tulcea , ca m-am format in jurul unor oameni atat de frumosi , ca am ras impreuna cu ei , cu voi , ca existam cu bune si cu rele si ca ne adunam dupa atatia ani cand ne intoarcem in vacanta . hipi ! am auzit ca esti in dubai . maica !!! prin ce experiente trebuie sa treci tu pe acolo . te-ai dus sa vezi cea mai inalta cladire lume ! cica ar costa cateva bilioane de dolari toata smecheria aia ! cica un romanan de-al nostru a gandit la proiectzoiul ala ! ce sa zic ! o sa vezi cu ochii tai , poate ai vazut deja , cat de putin poate sa gandeasca si sa faca constiinta din noi . eu am citit o carte , carte care m-a marcat . tin sa va povestesc si voua despre ea . se cheama ” ciuma ” de albert camus . ce ” mitul lui sisif ” , ce spinoza …deci in carte , un oras in care erau grabezi de oameni pe strada si peste tot , morti ma refer . a dat ciuma peste ei . portile orasului inchise . si doua personaje centrale : un doctor + un preot . incercau si ei sa isi faca treaba cum puteau mai bine . si zice la un moment dat preotul , oameni buni , vedeti cu ochii vostri cum se moare in oraselul acesta . deci , in secunda nr . 2 tu s-ar putea sa fii urmatorul . nasol , nu ? si a zis preotul , alo ! nu mai ai timp sa cercetezi ! ori crezi tot , ori nu crezi nimic ! si sa vedem care o sa fie ala care o sa aiba curajul sa nu creada nimic !
    cam atat…cred !
    aaaa….Doamne-ajuta !

    • Mirela, am tot încercat să fac o pagină pe care scriem cu toţii, una este poveşti cu prieteni – dar am văzut că s-a stins şi discuţia de acolo. Ştiu că se cam pierd mesajele printre posturi, dar poţi vedea ultimile intervenţii la – comentarii recente.
      Ai scris un mesaj foarte frumos, abia aştept să citesc şi scrisoarea, care cred că e deja undeva pe drum acum🙂
      Te îmbrăţişăm Mirela! Ne vedem în curînd în Bucureşti şi scuze pt inconvenientu cu mesajele – ăsta e wordpress-ul.

  2. Pentru Andrei. Stiu ca ne va zambi la toti de sus. http://www.youtube.com/watch?v=xmsZzToHUmY&feature=PlayList&p=4AA7C6DBA9024579&index=14
    Tre sa copiati link-ul daca suntetzi curiosi ce contine acest clip,sau alex il poate posta aici.Pentru Andrei……

  3. ups. hi hi am crezut ca nu il afisaza .

Lasă un răspuns

