Stonehenge

Scurta noastră vacanță din Marea Britanie a culminat în ultima zi, cînd am ajuns la Stonehenge. Planul l-am făcut încă din țară: am căutat pe google, google earth, am verificat hărţi, am calculat distanţele şi costurile. Stonehenge era prea aproape de Londra ca să ratăm ocazia de a ajunge acolo. Cum am mai spus: it was a once in a lifetime occasion.

Este cel mai important monument preistoric din Anglia, iar povestea lui, cam ca şi a piramidelor, este învăluită  şi acum în mister (mister care  se potriveşte totuşi atît de bine cu locurile speciale de pe planeta asta!).  Am aflat acolo că Stonehenge  a fost construit în urmă cu aproximativ 5 000 de ani, dar nu se ştie nici azi cu precizie  cine l-a  ridicat şi cu ce scop. Cele mai fabuloase scenarii vorbesc despre posibilitatea a de a fi fost ridicat de extratereştri (în directă relaţie cu  povestea crop circle-urilor) sau, mai aproape de legendele bretone, din porunca Arthur, ajutat de vrăjitorul Merlin, pentru anumite ritualuri magice. Din teoriile mai cuminţi reiese că ar fi fost un loc de cult  sau un calendar al solstițiilor; în urma săpăturilor arheologice realizare pe sit s-a descoperit că locul acesta era considerat un loc al vindecării, unde ajungeau oameni din cele mai îndepărtate zone ale Europei, luînd cu ei, de cele mai multe ori, de aici, cîte o bucățică cioplită din pietrele vinete – considerate binefăcătoare – din centrul ansamblului de megaliți (numiți și menhire).

Toate poveştile locului le-am aflat din turul audio pe care l-am făcut frumos, cu ajutorul dispozitivelor audio care ne-au fost date (căşti pentru mine – fiindcă s-au gîndit şi asta!), într-o tăcere aproape desăvîrşită. Ni s-a părut foarte inspirată metoda asta de a aduce informația către vizitatori fără a „deranja” peisajul cu panouri.

Am trăit, într-adevăr, un sentiment aparte ajungînd în preajma ansamblului de blocuri imense de piatră, unele ajungînd pînă la 50 de tone. Cele mai impresionante sînt porțiunile suspendate peste blocurile verticale, prinse prin mecanisme sigure, piatră peste piatră, ridicate prin metode rudimentare  dar atît de ingenioase, încît mintea nostră de trăitori ai secolului XXI rămîne puţin blocată  (sau poate or fi fost într-adevăr extratereștri? 🙂 ).

All in all, a fost grozav să ajungem acolo! Îmi imaginez că și în preajma piramidelor te trec aceiași fiori.

Cine știe, poate într-o zi…

Această prezentare necesită JavaScript.

Un răspuns to “Stonehenge”

  1. Speechless……cam asa am ramas uitandu ma peste pozele astea 🙂
    Bravo 🙂

Lasă un răspuns

