30 mai –> Budapesta

Cînd am ajuns prima dată la Felix la recuperare am făcut şi o serie de investigaţii amănunţite, pentru reevaluarea (periodică) a condiţiei mele, am făcut şu un RMN care a ajuns în evluarea unui neurochirug din Timişoara.

Ca să ocolesc pţin subiectul: am spus în multe situaţii (sau dacă nu, spun acum!) că ne-am confruntat cu lipsa de bunavoinţă sau diverse alte probleme în sistemul sanitar românesc, dar e timpul să spun că există şi medici foarte buni şi implicaţi total muncii pe care o fac, mai ales  dintre cei care văd şi partea umană a cazurilor cu care se confruntă, nu doar situaţii clinice şi dosare medicale. Mă gîndesc, cînd spun asta, în primul rînd  la d-na dr Ioana Negoescu,  medic la Felix  şi-un om deosebit, dintre cei rari, cu care am legat o prietenie care-mi face cinste.

Din momentul în care ne-am cunoscut mai bine, am avut în permanenţă sprijinul şi susţinerea d-nei doctor  pentru găsirea celei mai bune soluţii pentru cazul meu (a fost mult mai mult decît atît!), astfel  că rezultatul RMN-ului a putut ajunge,  pentru evaluare, la şeful secţiei de neurochirurgie din Timişoara. Ştiam deja că în urma operaţiei  pe care am făcut-o la Bagdasar – Bucureşti, la şapte zile după accident,  am rămas cu o angulaţie vertebrală (= vertebrele care protejează măduva nu au fost aliniate bine) vizibilă clar pe imaginea RMN la nivelul leziunii, angulaţie care nu trebuia să fie acolo după intervenţie.

A fost surprinzător şi pentru dr. Negoescu din TM că acesta a putut fi „rezultatul” unei operaţii de la Bucureşti. Verdictul medicului a fost că, dacă operaţia ar fi fost făcută corect de la început, ar fi existat şanse ca eu să fi avut o mobilitate mai mare, cel puţin la nivelul braţelor. În momentul acesta, aşadar, trebuie luată în calcul  REPETAREA  INTERVENŢIEI chirugicale, după o evaluarea riguroasă a avantajelor şi riscurilor pe care le presupune, dar şi  a condiţiilor în care va avea loc aceasta.

Astfel am fost direcţionaţi, la această nouă etapă, către un cunoscut medic neurochirurg din Budapesta – dr Robert Veres – iar pe 30 mai avem programare în Budapesta, pentru a afla  tot ce implică o nouă intervenţie în cazul meu. Pe scurt, acolo voi afla dacă voi fi (re-)operat sau dacă va fi nevoie să avem în continuare răbdare pînă în momentul apariţiei unui remediu pentru traumatismele medulare.

Să fie-ntr-un ceas bun!

Cadru RMN. Diagnostic: traumatism vertebro-medular C4 – C5, cu angulaţie vertebrală

38 Răspunsuri to “30 mai –> Budapesta”

  1. …uau….ce veste….iti tin pumnii…..

    PS: mi-e foarte dor de voi !

  2. Sa fie intr-un ceas bun Alex, sper sa primesti vesti cat mai bune cand ajungeti acolo si sa luati cea mai buna decizie cu privire la interventie.
    Va imbratisez!

  3. alecsandra Says:

    😀 Alex, tu stii ca sunteti in sufletul meu si ca va sustin cat pot eu de mult! Multa bafta, iti doresc!!!! Si sa auzim numai de bine 🙂 Sunt convinsa ca lucrurile vor merge din ce in ce mai bine!
    Va pup pe amandoi si va imbratisez cu drag :*

  4. Salut, Alexandru

    Este pentru prima oara cand aflu de povestea ta cutremuratoare, nedreapta, cumplita dar in acelas timp inaltatoare. Da, inaltatoare! Pentru ca ea cuprinde tot ce poate insemna latura inaltatoare a relatiilor umane; simplu: doar umane, fara niciun alt atribut. Marturisesc faptul ca ieri nu m-am putut dezlipi de acest blog si de cele colaterale. Citind paginile si subpaginile si vizionand imaginile (statice si dinamice), mi-am amintit de o vorba al lui Anatole France: „Cea mai mare valoare umana este inasi omul. Daca vrem sa aducem lumea la adevarata sa valoare, trebuie sa-l facem pe om sa dobandeasca adevarata sa valoare.” (citat din memorie).
    Vointa ta, lupta ta, emulatia microsociala indusa de intamplarea ta, demonstreaza ca merita sa luptam pentru principiul metafizic al lui France.
    Alex, eu cred ca nicicand nu a existat o cauza pierduta atunci cand oamenii s-au unit pentru ceva bun.
    Intamplarea face, ca in perioada 23 mai-5 iunie sa fiu in Budapesta, si fiindca sunt un bun cunoscator al orasului si un vorbitor nativ al limbii maghiare, avand si anumite legaturi in oras, daca ai (aveti) nevoie de ajutor logistic in ce priveste nevoia de interpret, ghidarea in oras, traduceri, tinerea legaturii cu personalul medical, etc., te rog sa semnalezi pe aceasta pagina.
    Sa fie ca, tu fiu al Dunarii de Jos, sa-ti gaseste sansa undeva pe malul Dunarii de Mijloc!
    Cu deosebita consideratiune, al tau (mai nou) prieten, Roger (deocamdata)

    • Roger,
      e de-a dreptul copleşitor mesajul tău. De multe ori trăim pur şi simplu, aşa cum ni se dă viaţa, nu mai realizăm şi felul în care o trăim. Mesajul tău, scris cu atîta luciditate asta a făcut, m-a deconectat de la ritmul zilnic şi m-a făcut să mă detaşez de mine preţ de cîteva clipe, să schimb perspectiva şi să privesc din exterior. Găsesc că e atît de important să facem cu toţii la un moment dat lucrul acesta, dar vezi, trebuie să vină cineva să ne deschidă ochii.
      Mesaje precum acesta al tău îmi întăresc înrederea în mine, mă încarcă cu energie şi mă plasează pe un drum cu destinaţia spre mai bine. Tot Anatole France spune şi că „cel mai frumos dar făcut cuiva este speranţa”.
      Mi-ar face o reală plăcere să ne cunoaştem personal, dacă va fi să se conretizeze călătoria noastră în Ungaria. Nu am stabilit încă detaliile privind traseul nostru prin Budapesta, dar dacă vom avea nevoie de sprijinul tău în vreun fel nu voi ezita să îţi scriu.
      Îţi mulţumesc Roger pentru disponibilitate, dar mai ales pentru prietenia ta declarată. Cum spune Nichita: „a avea un prieten este mai vital decît a avea un înger”.

      T salut!

  5. uuauuu….ce veste frumoasa, aleksei ! tin pumnii stransi, stransi, stransi! mi-ai luminat ziua asta parasita de soare, imi imaginez ce zambet mare v-a imbratisat pe voi 🙂 multa bafta!

  6. Mult succes! de asemenea daca mai ai nevoie de mine cu Germania, sunt aici si te ajut neconditionat!Te pup si nu iti pierde speranta!Urmareste filmul „Secretul”. Daca nu l-ai vazut inca, ti-l recomand!Mie mi-a schimbat viata!

    • Große Dankeschön pentru sprijin Cătă!
      Cineva spunea că ştie foarte bine de filmul „Secretul” atît că aşteaptă să vină momentul potrivit pentru a-l vedea. Cred că mă aflu şi eu în aceeaşi situaţie. Am filmul de ani buni în arhivă, ba mai mult, eram la scurt timp după accident cînd am descoperit filmul. Am văzut atunci aproape un sfert din film şi l-am oprit la un moment dat. Nu am mai putut continua. Nu ştiu de ce, deşi eram foarte slabit, derutat şi s-ar presupune că aş fi nevoie de astfel de mesaje pozitive, pentru moralul meu. Cătă, ştiu sigur că într-o zi voi vedea filmul. Probabil aştept şi eu chemarea momentului potrivit 🙂 Mulţu pentru sugestie!

  7. iti tin pumnii !

  8. Cristina (vara :) ) Says:

    E foarte trist si frustrant ca asta a fost „rezultatul” operatiei din Bucuresti, dar sper din tot sufletul sa primesti vesti bune in Budapesta. Te imbratisez cu drag si iti tin pumnii!

    • Şi nu sînt singurul în situaţia asta. Prin centrele de recuperare prin care am fost, am intîlnit multe persoane care s-au confruntat cu astfel de probleme în spitalele noastre.
      Trist este faptul că lucrurile astea se întîmplă, iar situaţia asta nu pare să se îndrepte înrtr-o bună zi.
      T pup Cristina! Mă bucur că mi-ai scris.

  9. salut alex!iti doresc sa ai un rezultat favorabil in Ungaria,iar de doc.Veres am auzit lucruri de bine,am intalnit doua sau trei persoane care au fost operate de el.daca esti interesat chiar am datele de contact ale unui prieten care a fost operat de el acum un an.mult succes!multumesc pentru informatiile date legat de ONG.

    • Te salut şi eu Ionuţ!
      Da, chiar m-ar interesa să-mi trimiţi contactele prietenului tău.
      Te voi suna pe tel pentru detalii.
      Merci pentru mesaj Ionuţ!

  10. bala bogdan Says:

    Salut!As avea nevoie de o informatie de la tine,s-ar putea sa imi dai nr de telefon la care ai facut programarea catre domnul dr. Veres Robert?
    Nr de tel imi trebuie ca sa pot face si eu o programare mamei mele.

    Multumesc frumos!

    • Salut Bogdan!

      Ţi-am trimis un mail mai detaliat pe adresa personală, cu toate informaţiile de care ai nevoie pentru a face o programare.

      Succes şi multă sănătate Bogdan!

      Alex

  11. Ciao,
    Povestea vietii tale m-a atins profund si mi-a transmis curaj.
    Te-am gasit cautand cum sa ajung la dl. doctor Robert Veres din Budapesta . De asemeni dl. dr. Dan Negoescu din TM m-a indrumat catre el, dar trebuie sa plece in concediu si starea mea se pare ca se agraveaza . Daca poti sa-mi spui o metoda directa de a ma programa la o consultatie in Budapesta ti-as fi recunoscator.
    Am 40 de ani si sunt diagnosticat cu :
    „Fistula arterio-venoasa durala T 10 stanga.
    Mielopatie toracala de tip infarctizare.”
    As vrea sa fiu cat pot de mult sprijin pentru copilul si sotia mea.
    Multumesc si sanatate.
    Edi.

    • Salut Edi!

      Ţi-am trimis un mail cu mai multe informaţii pe adresa personală. Dacă mai ai întrebări, oricînd cu mare plăcere.

      Be strong!

      Alex 🙂

  12. Alex,te rog trimite-mi si mie datele de contact ale prof. Robert Veres.
    Fata mea de 26 de ani e diagnosticata cu siringomielie si m-am saturat cat am umblat prin Romania in zadar. Vreau sa merg „afara”, in speranta ca voi gasi cauza problemelor ei.
    Tu ce ai rezolvat la Budapesta?Ai fost multumit?

    Rocsana

    • Hello Roxana,

      Pentru programare în Budapesta trebuie să suni la nr acesta: 0036 306 645 227
      Persoana care îţi va răspunde la telefon este secretara d-lui Veres, responsabilă cu programările. Eu am sunat personal şi mi-a fost dificil să mă înţeleg clar cu secretara pentru că nu stăpîneşte prea bine engleza, dar am reuşit totuşi să stabilesc o dată pentru programare. Pentru o mai mare siguranţă am apelat şi la o prietenă care cunoaşte bine maghiara, care a sunat încă o dată pentru a ne asigura că am stabilit corect detaliile. Sînt convins că dacă îţi formulezi dinainte un discurs simplu în engleză vei reuşi să te înţelegi cu ea, dar dacă ai posibilitatea îţi sugerez să procedezi şi tu ca mine.
      Încearcă, înainte de a suna, să îţi stabileşti tu o anume dată orientativă pe calendar cînd vei putea merge în Budapesta şi să o transmiţi secretarei. Din cîte ştiu consultaţiile pentru pacienţii străini se ţin în zile de luni.

      Consultaţia costă 100 de euro. Pentru orice eventualitate, îţi trimit şi adresa indicată de secretară.

      Adresa
      Helia Hotel (în realitate este o clinică SPA, în cadrul căreia are dr. Veres cabinetul de consultaţii)
      Str. Kárpát utca nr. 62,

      13 Kerulet ( sectorul 13)
      Cod1133
      Budapest,

      Parter – Gyogyaszati Recepcio

      Părerea mea este să mergeţi cu încredere la dr Veres, noi am fost foarte mulţumiţi de felul în a abordat şi ne-a explicat ce era de ştiut despre cazul meu.

      Mai multe despre experienţa mea în Budapesta găseşti în următorul post: https://alexluchici.wordpress.com/2011/06/03/pina-la-budapesta-si-inapoi/

      Te rog să îmi scrii dacă mai ai nevoie de alte informaţii.

      Multă sănătate Rocsana!

      Alex

  13. Buna Alex,
    Te rog frumos ma poti ajuta cu adresa de email de la cabinetul domnului doctor Robert Veres ?
    Baietelul versioarei mele a suferit un traumatism grav la colana vertebrala (leziune completa) în urma unui accident îngrozitor de mașină in care si–a pierdut viata tatal si bunica lui.
    Medicii nu ii dau nici o sansa sa ma mearga.
    Operatia nu este posibila in Romania si din 04.01.14 cautam o clinica din U.E. dispusa sa efectueze operatia si care accepta decontarea prin formularul E112 ( decontarea serviciilor medicale de catre Casa Nationala a Asigurarilor Sanatate din Romania.)
    Multumesc anticipat.

  14. Loredana Rotaru Says:

    Buna Alex,

    Un prieten de al meu a suferit un accident in august 2014 in cehia in urma caruia l-au diagnosticat cu traumatism vertebro-medular cu sectiune totala la T11 – T12 si nu mai poate merge. Crezi ca ar putea doctorul Veres sa ajute in acest caz? As incerca sa vb. cu doctorul sa il intreb ce se mai poate face, poti sa imi dai nr. doc. Veres stii cumva o clinica de recuperare f. buna pe care mi-ai putea recomanda-o nu conteaza unde ar fi important este sa fie buna si sa il poate ajuta pe prietenul meu care are doar 28 de ani si deja nu mai crede in nimic.

    Merci mult ptr. informatii
    Loredana

  15. Buna Alex, mai ai cumva datele de contact ale dr. Negoescu?

  16. Buna Alex, te rog poti sa-mi dai si mie datele de contact ale dr Negoescu ?

  17. pe adresa mea de mail n-am primit nimic, dar am facut rost de datele de contact ale dr Negoescu de la sora dansului…locuim in oradea….dansul ne-a trimis la un consult la Budapesta la dr varga peter. Am citit ca ai fost si tu la Budapesta, dar la alt medic, ai putea sa-mi spui te rog cat costa o consultatie la unguri ? Multumesc !

    • Mă bucur că ai rezolvat. Scuze, nu ştiu ce s-a întîmplat cu mailul.
      Consultaţia la dr Veres în Budapesta a costat 100 euro. Multă sănătate!

    • Mariana,da-mi te rog si mie tel. dr. Negoescu

      • mariana Says:

        n-am primit nr de telefon direct al dansului, ci al asistentei, care am vazut ca e si un fel de secretara a dansului….vorbiti cu dansa si ea va programeaza cand poate dr. Negoescu…asa am procedat si noi…nr este 0728787573

  18. Ceau,
    Poti sa imi zici si mie numarul de telefon al dr. Negoescu, te rog?
    Multumesc frumos.

Lasă un răspuns

