Londra 2012. Jocurile Paralimpice

Au trecut patru ani de cînd zburam în China pentru intervenţia mea pe coloană cu noul tratament bazat pe celule stem. Era chiar în perioada Jocurilor Olimpice. Aveam, pe atunci, o condiţie mult mai precară decît acum, şi numai zborul de 12 ore părea să mă angajeze în cea mai mare aventură a vieţii mele. La escala din Beijing am trecut prin miliarde de filtre suplimentare şi am văzut ce măsuri se iau pentru a asigura maxima securitate a unui eveniment de asemena amploare.

Cel mai bine îmi amintesc însă de energia pe care o dădea prezenţa tuturor acelor oameni care mişunau prin aeroport, sosiţi din toate colţurile lumii, vorbitori ai tuturor limbilor pămîntului. Sportivul căruia i se verifica bagajul lîngă tine putea fi următorul medaliat cu aur la una dintre probele marii competiţii. Aerul vibra de prezenţa tuturor acelor oameni care soseau în China pentru a dovedi că sînt cei mai buni sau pentru a asista la performanţele celor dintîi.

Am întîrziat şi noi mult timp la unul din filtre: scaunul meu rulant era verificat în amănunt (de materiale explozibile, aşa mi s-a explicat) deşi eu eram deja la limita puterilor. Am văzut pe viu ce tip de organizare presupune calitatea de gazdă a Jocurilor Olimpice şi am fost martori la meticulozitatea extremă a chinezilor.

Mai tîrziu, cît am stat în China am urmărit şi noi competiţiile sportive, tresărind de bucurie la fiecare medalie cîştigată de români ori comentînd cu prietenii noştri chinezi, canadieni şi indieni, în lift sau în sala de kinto, rezultatele de peste zi. Am fost vrăjiţi – la fel ca toată planeta – de grandoarea şi precizia spectacolelor de la ceremoniile de deschidere a evenimentelor sportive.

Au trecut patru ani de atunci. Anul acesta, onoarea organizării Jocurilor Olimpice şi Paralimpice revine Marii Britanii. Măcar e mai aproape de noi, georgafic vorbind, deci mai accesibil 🙂

Campania de promovare a marelui eveniment a început deja de ceva vreme, iar ceea ce mă bucură mult e faptul că britanicii sînt buni de tot cînd vine vorba de promovarea sportivilor paralimpici pentru competiţiile din 2012:

Anul acesta, Jocurile Olimpice se desfăşoară în intervalul 27 iulie – 12 august 2012. Jocurile Paralimpice, care au în componenţă 20 de probe sportive, încep mai tîrziu, pe 29 august şi se încheie pe 9 septembrie 2012.

Nu se poate să nu vă treacă emoţiile văzînd aceste clipuri, greşesc? 🙂

2 răspunsuri to “Londra 2012. Jocurile Paralimpice”

  1. Felicitari Alex pentru activitatea ta de pe blog. Iti devin fan in curand. Tine-o tot asa!!!!!!!

Lasă un răspuns

