Aferim, Radu Jude!

„Aferim!”, filmul care i-a adus lui Radu Jude Ursul de Argint pentru regie, a devenit producţia românească cu cel mai mare succes la premieră, din ultimii 13 ani. Pelicula a avut un număr record de spectatori în cinematografele din România, în primul weekend de lansare – 20.039 de persoane – şi a obţinut încasări de 257.404 lei.

 „Aferim!” a surclasat astfel producţii precum „De ce eu ?”, de Tudor Giurgiu (19.924 în primul weekend), „Poziţia Copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer (19.729 spectatori) şi „Selfie”, de Cristina Iacob (12.648 spectatori). Gîndul.info

Aferim!, un film care-şi merită fără-ndoială premiul. O operă de artă, prin amploarea întregii producţii. Am aşteptat cu nerăbdare lansarea în cinematografe şi a meritat entuziasmul. M-a cucerit repede prin atenţia la detalii cu care a fost recreată Tara Românească a anului 1835. Scenariul este unul captivant, ce înfăţişează o lume dură care se îmbină spectaculos cu peisajele aspre ale Munţilor Măcin. Un film parcă greu de crezut că a putut fi realizat în România de astăzi, în care tendinţa regizorilor este să-şi caute subiectele, mai degrabă, în contemporan. Filmul m-a proiectat şi în trecutul călătoriilor mele – am recunoscut fiecare unghi surprins printre crestele Măcinului. N-am putut să nu mă gîndesc că, la filmări, au călcat şi pe urmele paşilor mei.

20150316_213229-Edit-EditSeara a fost cu atît mai plăcută în compania Irinei, draga mea colegă, de altădată, de facultate, de la Geografie.20150316_213450-EditPe 16 martie, filmul a rulat şi în prezenţa echipei de producţie. A fost o plăcere să schimb şi cîteva idei cu Florin Lăzărescu, cel care, împreună cu Radu Jude, a scris scenariul filmului. Aşa am aflat că, după un efort considerabil de documentare, screnariul a fost scris pe o perioadă de doi ani.20150316_213545-EditAşezările de locuinţe din film au fost recreate fidel după vechi stampe, care ilustrează fragmente din atmosfera secolului al XIX-lea.20150316_213617-EditRecomand cu căldură filmul şi nu oricum, trebuie văzut musai în cinema. AFERIM_layered_28_Ianuarie_domestic

Lasă un răspuns

