Doloșmanul meu

La Doloșman tot merg de cînd mă știu. Erau vremuri cînd mergeam singur cu binoclul și un determinator de păsări, coboram pe sub stîncile promontoriului sau mergeam în lungul falezei căutînd să găsesc locul în liniștea lui, fără să mă fac simțit de viețuitoarele doloșmanului. Era o plăcere să merg pe jos aproape 7 km distanță din Jurilovca pînă la cetatea Argamun și stîncăriile calcaroase. Ce-i drept, mergînd singur am văzut scene care erau puțin probabil de surprins cînd ajungi acolo într-un grup. Am văzut două căprioare pe dealurile din apropierea falezei, o imagine pe care nu mi-aș fi imaginat-o posibilă prin peisajul arid al zonei, doi codalbi răfuindu-se rău cu vreo cinci ciori – scenă pe care am urmărit-o minute în șir. O amintire vie mi-a rămas o vidră simpatică pe care am văzut-o de sus, de pe marginea promontoriului și pe care am însoțit-o mult timp în călătoria ei, privind-o cu binoclul. Și multe alte întîmplări cu șerpi, broaște și gîngănii care m-au legat tare de colțul ăsta de lume.

Le prezentam cu mîndrie Doloșmanul prietenilor din Tulcea, care nu cunoșteau locul. E ușor să te îndrăgostești de peisajele stîncoase ce mărginesc întinderea lacului Razim. E un loc unic în țara noastră și mă bucur că am putut cîndva să mă cațăr pînă la calidorcik (un culoar îngust, săpat de natură în peretele falezei) și să iau la pas ‘plaja’ de sub stînci. E de senzație peisajul sub abruptul pereților.

Acum merg de fiecare dată nerăbdător la Doloșman, cu aceeași plăcere cu care mergeam și-n alți ani. Fie sus pe promontoriu sau jos la lac, atîta timp cît pot ajunge cu mașina împreună cu cei dragi, e perfect! 🙂 Locul e sursă de energie, pur și simplu. Îți găsești liniștea privind în orice direcție, spre apus, peste lac spre insula Bisericuța sau Portița, spre stîncării sau chiar peste nemărginirea lacului.

20160811_183210-Edit-Edit 20160811_195254-Edit-2 20160811_193500-Edit 20160811_194358-Edit-2 20160811_193908-Edit-Edit 20160811_192936-Edit 20160811_194220-Edit 20160811_194537-Edit 20160811_193451-Edit 20160811_182413-Edit-Edit>> Visit Jurilovca <<
646x404

Capul Doloșman – 3 km lungime, 29 m înălțime

Lasă un răspuns

