Reacții de la expoziția „Arta, dincolo de limite”

Mă bucur să văd că mesajul transmis prin expoziția „Arta, dincolo de limite” a ajuns la public, așa cum am sperat🙂

„Este binecunoscut faptul că arta şi creaţia artistică, în general, pot avea un efect terapeutic pentru că permit exprimarea universului nostru interior dar şi intrarea în relaţie cu celălalt, ca formă de comunicare a sensului pe care îl dăm noi trăirilor şi evenimentelor din viaţa noastră. Prin artă, dau sens emoţiior pe care le trăiesc dar şi durerii, atunci cînd trăiesc o boală invalidantă, cînd trec printr-o pierdere (indiferent că vorbim de pierderea unei fiinţe importante în viaţa noastră sau a unei capacităţi pe care am avut-o şi nu o mai am).
Să aduci arta făcută de persoane cu dizabilităţi într-un spital, în locul unde omul se întîlneşte cu durerea lui, înseamnă să schimbi perspectiva asupra bolii şi să-i oferi un sens plin de noi înţelesuri. O dizabilitate nu înseamnă un stigmat. Dincolo de gînd, dincolo de emoţie, dincolo de durere, întîlnim lupta, determinarea, puterea şi în cele din urma transformarea. Pentru mine, acesta este cuvîntul cheie al acestor lucrări de care m-am bucurat în fiecare zi, la locul meu de muncă.” Mirela Zetu, psihologul Spitalului Providenţa.

„Pentru al doilea an consecutiv, în cadrul Swimathon Iași am ales să îi susţinem pe cei de la Asociaţia euRespect. Ne-am dorit să fim gazde pentru expoziţia lor iar efectele acestor opere asupra publicului au depăşit aşteptările noastre: priviri calde şi uimite, frunţi descreţite, bucurie şi zîmbete multe se pot zări pe chipurile pacienţilor. Tablourile realizate de persoanele cu dizabilităţi inspiră multă căldură şi nădejde, motivînd bolnavul să facă paşi spre vindecare”, a declarat Roxana Paşalău, referent marketing în cadrul Spitalului Providența.

Mulțumim, Providența – Spital şi Policlinică, pentru articolul – foarte frumos scris – dedicat proiectului nostru!

#ArtaDincoloDeLimite
www.euRespect.ro

euRespect

20161025_155606

Lasă un răspuns

